آیــتــک

آمـوزش > یـادگیـری > تبـحـر > کــار

آمـوزش > یـادگیـری > تبـحـر > کــار

دوستان گلم ، بگید ببینم ،

اگه با کامپیوتر به آیـتـک سر می زنید ،

از شکل موس خوشتون میاد ؟

اگه دوستش دارید لایک کنید مطلب رو ...

 

شکل موستون این شکلی میشه !

 

              

خب حالا چطوری این کارو انجام دادم ؟

  آموزش در ادامه مطلب  

 

یک خصوصیت CSS هست که میگه حاجی اگه موس طرف اومد رو یه چیزی چه شکلی بشه ؟

اونم خصوصیت cursor هستش ، برای موستون را روی ای پرچم ها ببرید : 

  

 

اما چطوری ؟ کافیه جایی که میخوای موس روش تغییر شکل بده رو توی CSS قالبت بنویسی و مثل این پایین با خصوصیت cursor بهش شکل بدی :

div{cursor:grab;}

 

این لینک هم تمامی اشکال موس ها رو با اسمشون براتون گذاشته ، کافیه هر کدوم رو که خواستید اسمشو جای grab در کد بالا قرار دهید !

خب حالا چطوری باید عکس دلخواهمو بزارم واسه شکل موس ؟ کافیه از کد زیر استفاده کنید و به جای لینک من از لینک عکس خودتون استفاده کنید : 

*{cursor: url('http://bayanbox.ir/download/3915805451557452276/pmc.png'),auto;}

 

* خیلی خوبه که عکستون شفاف و بدون پس زمینه باشه !

* نقطه راس موس میشه شمال غربی ترین نقطه عکس !

* برای اینکه توی کل وبلاگتون ، موس به 

یه شکل باشه باید از سلکتور * استفاده کنید !

* معمولا فرمت اینجور عکسا .cur هست !

 

چند تا نمونه واس شما :

 

 آبی

 

*{cursor: url('http://bayanbox.ir/download/5866007158081886298/1.png'),auto;}

 

 سبز

 

*{cursor: url('http://bayanbox.ir/download/5179082074218499566/2.png'),auto;}

 

 قرمز

*{cursor: url('http://bayanbox.ir/download/3916077328002492205/3.png'),auto;}

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تعداد نظرات : ۱۴ تا

کلیک کنید
ببین من الان به جای کدوم یکی از اینا باید 
 

*{cursor: url('http://bayanbox.ir/download/5866007158081886298/1.png'),auto;}

اینو مثلا بزارم؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز
نیازی نیست داخل جایی بزارید، چنانه ابتدا با انتهای کد ها بگذارید نیز صحیح است، میتوانید با مشاهده اوتپوت اچ تی ام ال آیتک متوجه منظورم بشوید : view-source:http://aitac.blog.ir/
  • سعید حیاتی
  • سلام همکلاسی

    ممنون از اسکریپتتون

    پاسخ:
    خواهش میکنم آقا سعید  !

    دادا یک سوال این کرسور ها کار میکنند ولی مثلا من تو هاور منو هاگذاشتم یک لحظه که بین منو ها جا به جا میشی کرسور پیش فرض یک لحظه میاد میره :| چی کار کنم کل وبلاگ با اون ست بشه دیگه پیش فرضه نیاد :|

    پاسخ:
    *{cursor: url('http://bayanbox.ir/view/381164301871241367/Cursor4.png'),auto !important;}
    این کد رو بزار جای کد قبلیه احتمال بسیار زیاد درست میشه !

    چه عالی...

    ممنون گذاشتینش!!!

    پاسخ:
    خواهش می کنم !!!
  • ehsangold ehsangold
  • قشنگ شده ولی به قبلیه عادت کردمممم :)

    اگه دوست داشتید به ما هم سر بزنید خوشحال میشیم:

    جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج، جشن سال طلایی

    پاسخ:
    حتما ! ممنون !

    چی شد میزارینش دیگه!!؟

    پاسخ:
    چشم میزارمش ...

    من با موس قبلیه بیشتر حال می کردم

    پاسخ:
    یعنی همون معمولیه ؟!

    یدونه ای عزیزم ما بی صبرانه منتظریم البته نه به حساب کپی برداری به حساب یادگیری :)

    پاسخ:
    عزیزی ممنون !
  • بهداد فروزش
  • شما هر چی دستور بدی میزنیم. 🌹🌹🌹

    پاسخ:
    خخخ دیگه همه چی رو نباید زد دیگه !
  • بهداد فروزش
  • شما فوق العاده هستید 🌹

    -

    ما توسط تجارت الکترونیک ، دیجیتال مارکتینگ و طراحی اپلیکیشن برند می سازیم.

    پاسخ:
    ممنون داداش سی شارپ میزنین دیگه ؟!
  • اردیبهشت ..
  • ممنون

    پاسخ:
    خواهش می کنم !
    آموزششو بزارم یا نه ؟؟!

    #سرعت-عمل

    #ناشناس-وب

    :)

    پاسخ:
    Wooooow#
    :0

    چییی؟؟؟!

    o_O

    پاسخ:
    #آنلاین!
    چقدر سریع ، کف کردم ! ممنون ! شما ؟!

    :)

    پاسخ:
    #آن!

    سلام علیکم
    من محمد صادق تقی زاده هستم!
    یه نوجوون علاقه مند به کارای کامپیوتری.
    که البته کارش هدف داره!

    دنبال کنندگان ۲۵۰ + نفر
    ما را همراهی کنید !